loading...
داده پردازان راتین
گروه راتین بازدید : 29 دوشنبه 30 تیر 1393 نظرات (0)

بهینه سازی برای موتورهای جست وجو

 

بهینه سازی وب سایت ها برای قرارگیری در صدر فهرست موتورهای جست وجو تقریباً تبدیل به یک علم مجزا شده است که می تواند در موفقیت وب سایت شما سهم بسزایی ایفا کند. یکی از مواردی که می تواند در قرارگیری وب سایت در صدر فهرست موتورهای جست وجو مهم باشد، رعایت کردن استاندارد های کدنویسی وب سایت است. موتورهای جست وجو به صورت اتوماتیک در اینترنت به دنبال وب سایت ها و قرار دادن اطلاعات آنها در بانک های اطلاعاتی خود هستند. اگر در این حین توسط کدهای نوشته شده در سایت سردرگم شوند، از آنها می گذرند و یا اعتبار سایت را پایین می آورند. موتورهای جست وجو به زیبایی سایت، تصاویر متحرک و یا ظاهر فوق العاده اهمیتی نمی دهند. آنها به طور اتوماتیک تنها متون سایت را می خوانند. موتورهای جست وجو هنگامی که با کدهای جاوا که به درستی در جایگاه مناسب قرار نگرفتند، برخورد می کنند گمراه می شوند. البته این بدان معنی نیست که وب سایت شما نمی تواند زیبا و جذاب باشد، اما باید استانداردهای اصلی طراحی وب سایت در آنها رعایت شود.

 

تطابق با مرورگرهای وب

 

در حال حاضر بیشتر کاربران اینترنت از Internet Explorer برای بازدید وب سایت ها استفاده می کنند. اما این بدان معنی نیست که وب سایت شما تنها باید برای این مرورگر طراحی شود. اینترنت یعنی آزادی و هر کاربری می تواند از هر مرورگری که بدان علاقه دارد استفاده کند. متاسفانه از آنجا که طراحی وب سایتی که در تمام مرورگرها به درستی نمایش داده شود کار ساده ای نیست، بیشتر طراحان وب آن را نادیده می گیرند. اما این مسئله روز به روز از اهمیت بالاتری برخوردار می شود، چرا که کاربران Internet Explorer در حال کاهش و کابران دیگر مرورگرها در حال افزایش هستند. مطمئن شوید که وب سایتی که برای شما طراحی خواهد شد با همه مرورگرهای مطرح از قبیل نگارش های مختلف Internet Expelorer ، FireFox، Opera و ... کار کند و دارای ظاهر یکسان در تمام آنها باشد.

 

زمان بارگذاری کامل سایت را چک کنید

 

سرعت نمایش وب سایت در مرورگرها یکی از عوامل مهم در یک وب سایت موفق است. به طور متوسط اگر یک وب سایت بیش از ۱۰ ثانیه برای بارگذاری زمان لازم داشته باشد، برای هر ثانیه اضافه احتمال اینکه برخی از بازدیدکنندگان را از دست بدهید وجود دارد. در طراحی وب سایت باید تمام فاکتورها مانند کم حجم کردن تصاویر، بهینه سازی دسترسی به بانک های اطلاعاتی، کوچک کردن کدهای نوشته شده و ... مدنظر قرار گیرد. هر چند این کارها زمان بر است اما نتیجه حاصله تاثیر بسیار زیادی در اعتبار سایت دارد.

 

کدهای استاندارد را چک کنید

 

اطمینان حاصل کنید که طراح وب سایت مورد نظر شما، با استانداردهای وب مانند CSS، HTML ۴، XHTML، RSS آشنا هستند. رعایت کردن این استانداردها نه تنها به نمایش صحیح در تمام مرورگرها کمک خواهد کرد، بلکه می تواند در بالا بردن رتبه وب سایت شما در موتورهای جست وجو کمک کند.

 

امنیت وب سایت

 

رعایت مسائل امنیتی در وب سایت از اهمیتی زیادی برخوردار است، هکرها و کسانی که در زمینه علوم ضدامنیتی شبکه فعالیت می کنند بعضی به دلیل ربودن اطلاعات و اخاذی، بعضی برای تست کردن کارآیی علومی که فراگرفته اند و بعضی حتی برای تفریح سرگرمی، ساعت ها در اینترنت به دنبال وب سایت هایی می گردند که از نظر امنیتی ضعیف و قابل نفوذ باشند. بنابراین تسلط و تجربه طراح وب سایت در مسائل امنیتی و رعایت آنها در طراحی وب سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

پشتیبانی وب سایت

 

یک وب سایت بدون پشتیبانی عملاً یک وب سایت غیرفعال و بدون استفاده است، بنابراین در هنگام عقد قرارداد دقت کنید که موارد بخش پشتیبانی به صورت کاملا شفاف و مشخص ذکر شده باشد. از آنجایی که نحوه طراحی، تکنیک های صفحه آرائی، نحوه استفاده از ابزارها، کدنویسی و در اصطلاح دست خط برنامه نویسان با یکدیگر متفاوت است، سعی کنید وظیفه پشتیبانی را به خود طراح و برنامه نویس وب سایت تان محول کنید، چرا که هیچ طراح و برنامه نویسی نمی تواند به خوبی طراح خود وب سایت آن را پشتیبانی کند و تغییرات موردنظرتان را در وب سایت اعمال کند.

 

استفاده از نرم افزارها و ابزارهای برنامه نویسی معتبر

 

یک طراح حرفه ای برای طراحی و برنامه نویسی وب سایت از نرم افزارها و ابزارهای برنامه نویسی مختلفی استفاده می کند. دقت کنید که نرم افزارهای استفاده شده در طراحی وب سایت شما معتبر و دارای مجوز استفاده (Licence) از شرکت سازنده آن باشد چرا که در غیر اینصورت ممکن است وب سایت شما مورد پیگرد قانونی این شرکت ها قرار بگیرد و این امر موجب مسدود شدن وب سایت شده و شما مجبور به پرداخت جریمه و خسارت به این شرکت ها شوید.


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
شركت داده پردازان راتین با استفاده از آخرين تكنولوژي هاي روز جهان و با هدف ارتقای این فن آوری در کشور در سال 1385 راه اندازی شد و در زمینه ارائه راهکارهای IT ، تولید و پیاده سازی نرم افزار های اختصاصی، طراحی سی دی های چند رسانه ای و طراحی سایت در حال فعالیت می باشد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 21
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 196
  • بازدید سال : 2,158
  • بازدید کلی : 12,603